۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۶۰۸
آیت الله امامی کاشانی:

نقدینگی مردم به سمت تولید هدایت شود| نامه سردار سلیمانی به رییس جمهور وحدت‌بخش بود

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر داشتن وحدت و انسجام در جامعه، از سردار قاسم سلیمانی به سبب نگاشتن نامه به رییس جمهور تشکر کرد و این کار را در انسجام و وحدت جامعه بسیار مؤثر دانست.
محمد امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران وحدت و انسجام جامعه را از آموزه‌های امام صادق(ع) عنوان و همگان را به پرهیز از تهمت‌زدن و عدم دروغ گفتن درباره یکدیگر توصیه کرد.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب چندین بار تأکید کردند که همدیگر را توهین و تحقیر نکنید، تصریح کرد: الآن باید در برابر دشمن مراقب باشیم؛ آن زمان امام صادق(ع) فرمود کاری نکنید که دشمن استفاده می‌کند و الآن هم رهبر انقلاب می‌فرمایند همدیگر را تحقیر نکنید که دشمن استفاده می‌کند.

ضرورت شناخت دشمن و داشتن وحدت در جامعه

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به دسیسه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه بین امت اسلام، بر شناخت دشمن تأکید کرد و افزود: همه مردم باید زیر یک خیمه با هم وحدت داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که امام صادق(ع) با شناخت دشمن، شیعه و سنی را دور هم جمع کرد و آن زمان وحدت کلمه به معنای واقعی تحقق یافته بود، اظهار داشت: آن زمان خواسته امام صادق(ع) وحدت بود و ایشان امام و حجت خدا آن روز بود و امروز نیز حجت خدا حضرت ولی عصر(عج) است.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر این‌که وحدت جامعه اسلامی دشمن را مأیوس می‌کند، ادامه داد: در هر عصر و زمانی، باید حجت خدا بر روی زمین باشد به این دلیل که حجت خدا حرف‌ها را کنار بزند و بحث‌ها را دور بریزد و حق و مطلب را بگوید.

وی گفت: امام زمان(ع) چهاردهمین حجت خدا و خاتم اولیا بر روی زمین است و در غیبت کبری ولی و فقیه جامع الشرایط این اصل و اساس را بردوش دارد و معیار و ملاک وحدت و انسجام است نه هیچ کس دیگر.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که جامعه‌ای که وحدت و انسجام را رأس کا خود بداند، قدرتمند است، از سردار قاسم سلیمانی به سبب نگاشتن نامه برای رییس جمهور تشکر کرد و این کار را در انسجام و وحدت جامعه بسیار مؤثر دانست.

وی خطرنشان کرد: دشمن با دیدن وحدت یک جامعه می‌ترسد و حساب می‌کند و می‌گوید کشور یک پارچه است یک محور دارد، این مسأله‌ای اساسی، علمی، نقلی، دینی و عقلی است و بدون تردید هم عقل چنین چیزی می‌گوید و هم نقل می‌گوید که اسلام همواره یک سخنگو دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی از برنامه‌ریزی به عنوان دیگر آموزه‌های امام صادق(ع) نام برد و گفت: آن حضرت کارها را به افراد واجد شرایط می‌داد که دلسوز، خیرخواه و امین باشند و کار را دست هر کسی نمی‌سپرد.

ضرورت برخورد شدید قضایی با مفسدان اقتصادی

بخش دیگری از سخنان خطیب این هفته نماز جمعه تهران به مسائل اقتصادی کشور به ویژه افزایش قیمت‌های طلا و ارز اختصاص داشت که وی این افزایش قیمت‌ها را فساد خواند و عامل آن را کسانی دانست که قبلا هم فساد می‌کردند و متأسفانه اوج آن اخیرا اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که با این فساد مالی باید دو برخورد صورت گیرد و با خطاکاران باید به شدت برخورد شود، گفت: کسانی که در زمین فساد می‌کنند مفسد فی الارض هستند با اینها باید برخورد شرعی و قانونی کرد تا این برخوردها محکم نباشد دشمن نخواهد ترسید. چشم دشمن به این اراذل و اوباش باز است یا اینقدر وزن طلا جمع کنند و یا پول و ارز جمع آوری کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی جنگ امروز را جنگ سرد اقتصادی دانست و با اشاره به هجوم‌های فراوانی که از سوی دشمن بر کشور ما وارد شده است، خواستار تهاجم پیش دستانه به جای صبر در برابر این هجمه‌ها شد و گفت که در این زمینه کشور به برنامه تهاجمی نیاز دارد.

نقدینگی مردم به سمت تولید هدایت شود

وی با بیان اینکه نقدینگی دست مردم بسیار زیاد است، به ارقام اعلام شده در رسانه‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: این نقدینگی را باید به سمت تولید هدایت کرد تا راه تولید باز شود و این وظیفه دولت و قانونگذار است که ثروت جامعه در مملکت رها نباشد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد امنیت، عدل و فراوانی وسایل معیشت مردم را فراهم کند؛ افراد قوی، دلسوز و پیگیر با مشورت های فراوان بدانند که تهاجم دشمن از هر طرف روی آورده است.

وی همچنین با بیان این‌که هرکس برای جمع‌آوری پول و طلا تلاش کند در دنیا و آخرت دچار خسران می‌شود، گفت: اگر امام صادق(ع) اکنون بودند همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند به کالای ایرانی اهمیت دهیم، بر توجه به تولید و کالای ایرانی تأکید داشتند.

آیت‌الله امامی کاشانی در این زمینه شادی مردم به سبب بازی خوب فوتبالیست‌ها و ریختن آنها به خیابان‌ها را حب الوطن و آن را از ایمان دانست و تصریح کرد: کسانی که جنس خارجی را قاچاق می‌کنند حس ایرانی و حس وطن، وجدان و فطرت ندارند، تولیدکنندگان هم باید با تولید خوب کاری کنند که مردم به خرید جنس ایرانی افتخار کنند.

عبور ایران اسلامی از گردنه‌های سخت حتمی است

وی با بیان این‌که وقتی می‌شنویم در مراکز بزرگ خرید، اجناس خارجی به فروش می‌رسد از غصه باید چه کار کنیم، افزود: کسانی که جنس خارجی را به جنس ایرانی ترجیح می‌دهند پا روی فطرت خود گذاشته‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که خداوند در قرآن به پیامبر اکرم(ص) بشارت داد که بعد از هر سختی آسانی است، خاطرنشان کرد: خدا راه‌ها را باز می‌کند و بدون شک کشور ایران از این گردنه‌هایی که دشمن درست می‌کند به سلامت عبور خواهد کرد همانطور که در این چهل سال از همه مشکلات به فضل خدا و عنایت امام زمان(عج) به آسانی عبور کرده است./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات